Prieš atvažiuojant apžiūrėti planuojamo pirkti automobilio, dažnam galvoje veikiausiai sukasi mintys, kad jis apeis prekę, įsitikins, kad nėra rūdžių, apsižvalgys salone, paklausys variklio darbo, pravažiuos nedidelę atkarpėlę ir bus apsisprendęs, ar verta pirkti. Visgi reikia įvertinti faktą, kad neretai pirmasis įspūdis, didžiulis noras kuo greičiau džiaugtis nuosava transporto priemone ir panašūs psichologiniai faktoriai gali paskatinti priimti ne visai apgalvotą sprendimą. Geriausia aiškiai susiplanuoti, ką jūs norite pamatyti apžiūrimoje prekėje, kad automobilio pirkimas nevirstų didele nesėkme.
Nepamirškite to, kas nematoma
Atvažiavęs apžiūrėti automobilio, ne dažnas nusprendžia purvintis ar gaišti papildomą laiką apžiūrinėdamas agregato pakabą. Tai nėra teisingas požiūris, kadangi apatinės automobilio dalies defektai gali tapti didžiuliu galvos skausmu. Dugnas turi būti lygus, nedeformuotas, ant jo neturi būti alyvos pratekėjimo žymių, taip pat nieko gero nežada amortizatorių ar sailentblokų pažeidimai. Taip pat atkreipkite dėmesį, ar nėra šviežių antikorozinio tepalo dėmių – vargu, ar yranti transporto priemonė jums reikalinga.
Nepirkite be penkių minučių metalo laužo
Abejotina, ar jūs norėtumėte pirkti automobilį, pabuvojusį rimtoje avarijoje. Žinoma, tokio įvykio padariniai veikiausiai bus gerai užmaskuoti savininko, todėl nešvarią prekės praeitį nuspėti galima savo atidžių akių ir gudrumo pagalba. Pažiūrėkite, ar ant buferio ir variklio dangčio yra kelyje pasitaikančių mažyčių akmenukų paliekamų įdrėskimų. Jei nėra, veikiausiai šios dalys pastaruoju metu buvo perdažytos. Taip pat palyginkite, ar žibintai yra vienodai nusidėvėję – jei vienas yra naujesnis, labai realu, kad jis buvo pakeistas. Tokie ir panašūs požymiai yra bandymo maskuoti autoįvykius indikatoriai.
Užveskite metalinį žirgą
Įjungę variklį, paklausykite kaip jis dirba. Girdite tik burzgimą, kuris beveik niekuo nesiskiria nuo tų, kuriuos skleidžia traktoriai, mopedai ar motociklai? Tada akivaizdu, kad nesate ekspertas, bet bent jau atminkite paprastas tiesas: benzininis motoras skleidžia švelnų ir tolygų garsą, dyzelinis – į traktorių panašėjantį urzgimą, o 6 ar daugiau cilindrų varikliai suteikia tam tikro šnypščiančio atgarsio, virstančio riaumojimu suaktyvinus motoro veiklą. Jei nėra jokių neatitikimų, kaip ir nesigirdi žvangėjimo ar kitokių neįprastų garsų, didelė tikimybė, kad šis variklis yra patikimas.
Bandomojo važiavimo metu iš pradžių patikėkite vairą pardavėjui. Kol jis vairuos, jūs turėsite galimybę įsiklausyti į automobilio garsus ir vibracijas, stebėti prietaisų skydelio rodmenis. Atsisėdę prie vairo patys, kreipkite dėmėsį į viską: nuo to, kaip veikia pedalai, iki automobilio reakcijos į važiavimą nelygumais. O tarp visų apmąstymų nepamirškite vieno iš svarbiausių: galvokite, ar ši transporto priemonė išties jums patinka?
Kreipkite dėmesį į detales
Tikrindami automobilį, nepamirškite ir apie detales – tikrinkite visus prietaisus. Jei tokie dalykai kaip prastas žibintų ar valytuvų darbas, sugedusi sėdynių reguliavimo sistema ir panašūs neklandumai neatgrasys jūsų nuo pirkinio, tai bent suteiks svertų stengiantis numušti kainą. Labai pravartu įsitikinti ir tuo, ar nėra atsukti ridos duomenys. Paklausite, kaip tai padaryti? Taip, tai nėra taip paprasta nustatyti vien metus žvilgsnį, todėl mūsų komanda „automobilių supirkimas“ pasidalins kai kuriomis paslaptimis atskirame straipsnyje.
Raskite daugiau informacijos: Facebook, Google+